Ahad, 22 November 2020

MISI SEEKOR KUCING

 


Ramai yang menyangka kucing hanya tahu makan dan tidur sahaja malah ada yang menganggap ia adalah makhluk yang pemalas. 

Sebenarnya, kucing ada misinya yang tersendiri dalam kehidupan ini. Siapa sangka kucing sebenarnya miliki kuasa untuk menyingkirkan energi negatif dari tubuh kita. 

Sebaik sahaja kita tidur, kucing akan menyerap energi ini. Kucing mampu menyerap semua energi negatif walaupun untuk sebuah keluarga. Apabila kucing tidur, badan kucing akan melepaskan energi negatif yang telah mereka serap dari kita tadi. 

Jika menghadapi tekanan yang berlebihan, kucing akan mengambil lebih masa untuk melepaskan energi ini. Energi ini akan menjadi lemak dalam badan kucing sehingga ia dilepaskan. Ia adalah antara faktor mengapa kucing boleh menjadi gemuk.



Bagus untuk memiliki lebih dari seekor kucing di rumah supaya beban menyerap energi negatif tersebut dapat dibahagi sama rata antara mereka.

Selain itu, kucing juga punyai misi untuk melindungi kita di malam hari, agar tiada roh yang datang mengganggu semasa kita tidur. Sekiranya ada sesuatu yang pelik berlaku disekeliling kita, mereka akan terus melompat ke atas katil untuk melindungi kita. 

Sebab itu, mereka suka tidur di atas katil dengan kita. Jika mereka merasakan kita baik-baik sahaja mereka akan tidur bersama kita pada malam itu.



Jika ada orang yang berkunjung kerumah, dan kucing merasakan ada ancaman atau perkara buruk, kucing akan mengelilingi kita untuk melindungi kita. Kita harus peka dan berwaspada sekiranya kucing memberi reaksi sedemikian.

Sekiranya kucing berlari mendapatkan orang itu, menunjukkan reaksi manja dan ingin dibelai itu adalah petanda keadaan baik-baik sahja dan ia menyukai orang tersebut.

Jika anda tiada kucing dan ada kucing jalanan datang kerumah anda, berilah mereka makan atau peliharalah mereka. Mungkin sebenarnya anda sedang memerlukan kehadiran kucing tersebut. 

Sebenarnya kucing jalanan membawa rezeki buat anda, oleh itu berbuat baiklah padanya dan jangan rasa takut atau menakutkan kucing tersebut. Sekiranya anda tidak boleh membelanya, berilah mereka makan dan carikanlah tempat yang sesuai buat mereka.


Kucing adalah antara makhluk yang comel. Kasih mereka kepada kita sangat jujur dan melebihi segalanya, cuma mereka punya cara yang berbeza untuk menzahirkannya. Mereka boleh menjadi teman yang terbaik buat kita. 

Secara tidak sedar sebenarnya kucing boleh menjadi bahan terapi buat kita. Gaya dan telatahnya sering mencuit hati dan membuatkan anda tersenyum malah ketawa melihatnya.



Manusia yang alergi pada kucing secara emosinya adalah gagal untuk mencintai seseorang secara mendalam, kerana mereka sering melindungi perasaan sebenar mereka.



Sumber: Petua dan Kesihatan, MyOwnPetShop

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kenapa kita perlu ambil POLIFENOL dalam diet seharian ?

Mungkin daripada kita pernah dengar tentang PROTEIN, VITC, VIT E  Polifenol merupakan bio aktif kompaun yang secara semulajadinya dalam tum...