Isnin, 9 November 2020

4 TIP KEMPISKAN PERUT

 1. Cukup 8 Jam Sehari

Bekerja secara bijak, bukan kuat. Kajian ke atas 7000 individu dewasa oleh penyelidik dari Universiti Helsinki mendapati mereka yang gemar bekerja lebih masa berisiko mengalami peningkatan berat badan berbanding tahun sebelumnya. Jadi, berusahalah untuk bekerja lrbih efisien dan pulang ke rumah bila tiba masanya.

2. Kurangkan Menonton TV

Kajian penyelidik dari Universiti Harvard yang mengikuti perkembangan lebih 5000 wanita selama enam tahun mendapati, setiap dua jam menonton televisyen akan meningkatkan risiko obesiti sebanyak 23 peratus dan risiko diabetes jenis 2 sebanyak 14 peratus.

3. 2 Cawan Brokoli

Bagi setiap 10 gram serat yang diambil setiap hari, membolehkan perut anda mengurangkan empat peratus lemak. Dua biji epal, satu artichoke atau dua cawan brokoli memadai untuk melakukan tugas tersebut.

4. 2 Kg Lebih Kurus

Postur tubuh yang sempurna selalu di idamkan oleh kebanyakan wanita. Malah kaum lelaki juga turut menginginkannya. Berdiri tegak akan memberikan anda imej 2 kg lebih kurus. Perut juga akan kelihatan lebih kempis pada kadar segera. Bayangkan ada tali pengukur yang melilit pinggang anda. Dengan segera tubuh anda akan menarik nafas, berdiri tegak dan mengempiskan perut. 


Sumber: iSIHAT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kenapa kita perlu ambil POLIFENOL dalam diet seharian ?

Mungkin daripada kita pernah dengar tentang PROTEIN, VITC, VIT E  Polifenol merupakan bio aktif kompaun yang secara semulajadinya dalam tum...