Selasa, 7 Mac 2023

CARA BERHENTI MEROKOK DENGAN MUDAH

BismillahiMasyaAllah.

Assalamualaikum. 




BAHAYA MEROKOK!!

Sekarang ramai sangat, orang dewasa, remaja yang merokok. Hampir pupus lelaki yang tidak merokok di Malaysia. Ramai sangat yang kita jumpa lelaki yang merokok dan terkini vapes pulak dan perkara ni telah  meleluasa. Hampir tidak terkawal. Nasib negara Malaysia untuk dapat generasi yang sihat amat-amat mustahil.Adakah lelaki kalau tidak hisap rokok dikira tidak macho? Tidak tahu apa yang mereka fikirkan sekarang.



Tahukah kalian KETAGIHAN MEROKOK DAN TIDAK BOLEH BERHENTI akan mengakibat pelbagai risiko dikemudian hari yang mana akan beri kesan buruk kepada kesihatan kita dan memberikan kesusahan kepada pasangan.


1. BERI KESAN KEPADA KESUBURAN LELAKI

Merokok akan mengakibakan gangguan pada tahap kesuburan lelaki. Antara gangguan yang boleh berlaku adalah mati pucuk, yang di mana  saluran darah ke zakar menjadi sempit

Selain itu, kualiti sperma menjadi terganggu akibat kesukaran mendapat zuriat atau zuriat kurang sempurna dan last sekali iaitu lemah tenaga batin


2. MEROKOK BOLEH MENGAKIBATKAN STROK

Si isteri yang setia menjaga suami apabila si suami menghadapi kesulitan mungkin disebabkan penyakit kritikaL asbab rokok.

Nampakan berapa bahaya dan kita telah menyusahkan orang lain disebabkan tabiat kita. Percayalah yang merokok boleh menambah lagi risiko penyakit berbahaya.Strok adalah salah satu yang mana disebabkan salur darah tersumbat untuk sampai ke otak.

Kerosakan ini disebabkan  oleh kesan nikotin yang menjadikan salur darah menjadi tebal dan sempit sehingga menyukarkn aliran darah .Akibatnya , sebahagian badan akan menjadi lumpuh, atau lebih parah lagi apabila meragut nyawa


3. PENYEBAB KANSER PARU -PARU

Kanser paru-paru ramai yang dialami oleh kaum lelaki. Sebab apa? Ramai kaum lelaki yang merokok. Tahu tak wahai kaum lelaki, 4000 bahan kimia beracun yang anda keluarkan dari asap rokok tu bahaya? 


PERKARA UNTUK ELAK ASBAB BAHANA ROKOK?

1. Mula untuk berhenti merokok. Walaupun susah dan payah kita perlu cari ikhtiar untuk berhenti merokok..Bahana yang akan datang lebih besar jika kita masih tidak berhenti merokok.

2. Amalkan cara hidup sihat dengan melakukan aktiviti fizikal. Beriadah, berbasikal, haiking dan sebagainya. Semuanya sangat-sangat membantu untuk mengurangkan pengambilan rokok.

3. Ambil suplemen yang ada polifenol. Polifenol bantu untuk kurangkan ketagihan merokok.Tak perlu lagi nicotin  replacement


BAGAIMANA NAK HILANG KETAGIHAN MEROKOK?

Awak merokok? atau suami, anak-anak ada yang merokok?

Mesti awak sayangkan mereka kan ? yelah awak dah tahu merokok ni boleh membahayakan kesihatan tapi awak tak boleh nak kawal dan tak boleh nak berhenti.

Takpe- tak pe kita cuba dan ikhtiar mana yang boleh untuk bantu masalah ini. 

Ni adalah SET KETAGIH ROKOK yang mana bantu untuk masalah rokok tegar. Bantu mereka orang yang kita sayang untuk berhenti merokok. 

Jadi boleh ikhtiar dengan SET KETAGIH ROKOK SHAKLEE ni





BAGAIMANA VIVIX BANTU HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK?


Dalam Vivix ada polifenol dan kaya dengan antioksidan. Polifenol ni kerja dia bantu sel sehingga tahap DNA. Punya jauhhh polifenol ini bantu. Jadi bila seorang perokok ambil VIViX yang mana ianya bantu untuk repair sel lidah dan deria rasa yang rosak akibat nikotin. Selepas repair tu berlaku perokok akan kembali sihat dan normal semula.

Bila, perokok konsisten ambil vivix, ianya akan memberikan rasa pahit apabila perokok mahu merokok semula. Sebab tulah rata-rata mereka yang ambil VIVIX tidak lagi ketagih kepada rokok.



APA KATA MEREKA YANG TELAH AMBIL SET KETAGIH ROKOK?







RUJUKAN ARTIKEL 

Info Sihat

 BOLEH DAPATKAN SET KETAGIH ROKOK DISINI

GEEHA AMAN | PENGEDAR SHAKELEE BATU CAVES

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

2 ulasan:

Kenapa kita perlu ambil POLIFENOL dalam diet seharian ?

Mungkin daripada kita pernah dengar tentang PROTEIN, VITC, VIT E  Polifenol merupakan bio aktif kompaun yang secara semulajadinya dalam tum...