Selasa, 2 Januari 2024

SET EKZEMA SHAKLEE UNTUK BAYI

Selamat datang kembali di blog Geeha Aman .

Hari ini, Geeha nak sharing sikit tentang ekzema yang selalu kita dengaar kanak-kanak , baby yang baru lahir, kebanyakan nya ada ekzema..


Kesian tau kalau kita lihat baby yang baru lahir, kulit merah -merah , kulit mengulupas,

Kalau kita luka kena air pun dah sakit, inikan baby dan kanak-kanak. Mesti mereka tak selesa.




Apa itu Ekzema kepada bayi?

Eksim pada bayi, atau yang dikenal sebagai dermatitis atopik, adalah kondisi kulit yang umum terjadi pada bayi dan anak-anak kecil. Ini sering kali muncul sebagai ruam kemerahan, kulit kering, bersisik, dan mungkin terasa sangat gatal.

Apakah penyebab Ekzema kepada bayi




Beberapa faktor  ekzema pada bayi, termasuk genetik, reaksi terhadap sabun tertentu, keadaan sekeliling serta kelembapan kulit yang rendah.

Apakah Gejala Ekzema Bayi?

Bagaimana nak kesan ekzima  pada bayi? Perhatikan tanda-tanda seperti ruam kemerahan di pipi, dahi, dan tubuh bagian depan. Kulit yang kering, mengalami penebalan pada area tertentu juga boleh menjadi gejala.

Penjagaan Ekzema

Penting untuk menjaga kelembapan kulit bayi dengan rutin menggunakan pelembap yang lembut dan bebas pewangi. Hindari penggunaan sabun yang keras dan pilih pakaian yang lembut serta bebas iritasi untuk bayi.

Jika bayi anda atau anak anda menghadapi masalah ekzema yang sama, boleh apply pada kulit anda anda dengan herbal blend krim daripada shaklee krim shaklee ni terbukti selamat, dan memang tak ada bahan berbahaya yang ada dalam herbal blend Shaklee. juga tiada paraben .

Tips penjagaan Ekzema untuk ibu


Bagi ibu ayah, penting untuk merawat ekzema pada bayi dengan penuh kasih sayang dan kesabaran. Hindari menggaru area yang terkena ekezema dan pastikan bayi nyaman dengan perawatan yang tepat.

bUat ibu yang mnyusu, cuba amalkan set ini yang ada Esp, omega dan vit c, supaya bayi yang disusu mendapatkan zat atau nutrisi yang sepatutnya..   Nutrisi yang lengkap, mampu membantu ekzema bayi lebih terkawal dan mengurangkan ekzema semakin flare.





Sekian ini sahaja  untuk hari ini! Semoga informasi ini bermanfaat bagi mereka ayang ada masalah beginii Jangan lupa like, share, dan komen.  jumpa lagi di content blog berikutnya! Terima kasih telah .

 Geeha Aman

GEEHA AMAN | PENGEDAR SHAKELEE BATU CAVES

WASAP | 0135350587 | FB GEEHA AMAN

Pengedar Bagi Kawasan  : 

Shaklee Serendah | Shaklee Rawang | Shaklee Batu Caves | 

Shaklee Selayang | Shaklee Gombak | Shaklee Kuala Lumpur | 

Shaklee Setapak


#nextlevelBlogging

#shakleetriumph2024

#shakleethrive2024

#pengedarshakleebatucaves

#pengedarshakleerawang

#pengedarshakleeselayang

#pengedarshakleesetapak

#pengedarshakleegombak

#pengedarshakleeserendah

#pengedarshakleekualalumpur


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kenapa kita perlu ambil POLIFENOL dalam diet seharian ?

Mungkin daripada kita pernah dengar tentang PROTEIN, VITC, VIT E  Polifenol merupakan bio aktif kompaun yang secara semulajadinya dalam tum...