Selasa, 16 Januari 2024

Polifenol Bantu Lawan Jangkitan




Polifenol merupakan sebatian kimia semulajadi yang terdapat dalam beberapa jenis makanan dan minuman, seperti buah-buahan, sayuran, teh, anggur, dan bijirin. Polifenol telah dikenali kerana memiliki sifat antioksidan dan anti-radang, dan terdapat beberapa bukti yang menunjukkan bahawa polifenol boleh memberi manfaat dalam melawan jangkitan bakteria. Berikut adalah cara polifenol boleh membantu melawan jangkitan bakteria:


  1. Sifat Antimikrobial:

  2. Beberapa jenis polifenol telah dikenal pasti mempunyai sifat antimikrobial atau antibakteria. Ini bermaksud mereka boleh membantu menghalang pertumbuhan dan penyebaran bakteria dalam badan.



  3. Menghalang Bakteria:

  4. Polifenol boleh membantu menghalang bakteria daripada melekat pada permukaan sel-sel tubuh. Ini adalah langkah penting dalam mencegah bakteria daripada menempel dan menyebabkan jangkitan.


  1. Meningkatkan Sistem Imun:

  2. Polifenol juga diketahui dapat meningkatkan sistem imun badan. Dengan meningkatkan daya tahan tubuh, polifenol membantu tubuh lebih berkesan dalam melawan dan mengatasi bakteria yang masuk.


  3. Sifat Anti-radang:

  4. Proses radang yang dikawal oleh bakteria boleh diredakan oleh sifat anti-radang polifenol. Ini membantu mengurangkan reaksi badan terhadap jangkitan dan mempercepat proses penyembuhan.


  5. Menyediakan Perlindungan Antioksidan:

  6. Polifenol juga bertindak sebagai antioksidan, melindungi sel-sel tubuh daripada kerosakan oksidatif yang boleh disebabkan oleh bakteria dan toksin.


  7. Mengatasi Jangkitan Saluran Kencing (JSK):

  8. Beberapa kajian menunjukkan bahawa polifenol, terutamanya yang terdapat dalam buah beri seperti cranberry, boleh membantu mencegah dan merawat jangkitan saluran kencing dengan menghalang bakteria E. coli melekat pada dinding saluran kencing.


Penting untuk diingat bahawa sumber polifenol yang berbeza mungkin mempunyai kesan yang berbeza, dan kesan ini juga dipengaruhi oleh jumlah dan jenis polifenol yang diambil. Walau bagaimanapun, memasukkan makanan yang kaya dengan polifenol dalam pemakanan harian boleh menjadi satu langkah yang baik untuk mendukung kesihatan umum dan membantu melawan jangkitan bakteria.



PRODUK SHAKLEE YANG ADA POLIFENOL


1. ResV


Berbentuk Kapsul dan mudah dibawa kemana mana. 

sebotol ada 60 biji dan tahan selama sebulan. 



2. VIVIX

Sejenis cairan yang mana mudah di consume oleh mereka yang susah nak menelan pil. 

Tahan sebulan atau lebih. 





Geeha Aman

GEEHA AMAN | PENGEDAR SHAKLEE BATU CAVES

WASAP | 0135350587 | FB GEEHA AMAN

Pengedar Bagi Kawasan  : 

Shaklee Serendah | Shaklee Rawang | Shaklee Batu Caves | 

Shaklee Selayang | Shaklee Gombak | Shaklee Kuala Lumpur | 

Shaklee Setapak


#nextlevelBlogging

#shakleetriumph2024

#shakleethrive2024

#pengedarshakleebatucaves

#pengedarshakleerawang

#pengedarshakleeselayang

#pengedarshakleesetapak

#pengedarshakleegombak

#pengedarshakleeserendah

#pengedarshakleekualalumpur

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kenapa kita perlu ambil POLIFENOL dalam diet seharian ?

Mungkin daripada kita pernah dengar tentang PROTEIN, VITC, VIT E  Polifenol merupakan bio aktif kompaun yang secara semulajadinya dalam tum...