Rabu, 15 Februari 2023

HIKING BATU SAWAH

Hiking Batu Sawah, Negeri Sembilan

MEI 2018 


Memang satu perasaan yang luar biasa setelah beberapa tahun tidak memanjat gunung/bukit. catatan rekod paling tertinggi adalah pada 2000m di gunung berembuN
N Cameron Highland.
Perasaan lain kali ini bersama suami tercinta serta rakan -rakan En Suami.  Seperti biasa, jika kemana-mana pasti akan membawa kelengkapan vitamin kami disana.  Supaya stamina sentiasa ada walaupun tinggi dalam lebih kurang 333.33 m.

Berjalanan kami sehari sebelum pendakian kami tidur di Homestay Omak akam. Sangat menarik Homestay ni. Luas rumah kampung dan memang sangat-sangat recommended kepada siapa yang mahu mendaki di Batu Sawah. 


Homestay Omak Akam



Luas kan? boleh muat beberapa orang sahaja. Harga sangat-sangat berbaloi hanya RM 60 sahaja.

Berhajat esok pagi mahu makan sandwich sebagai sarapan. yeahh apa lagi...malam sebelum pendakian sibuk membuat bahan-bahan untuk sandwich.  

Lepas tu baru kami lena dibuai mimpi.

Jam 5 kami bangun bersiap dan mahu solat subuh. Makan sudah, vitamin pun sudah dan sangat tak sabar untuk mendaki.




kena lalu ladang getah, sebelum mendaki

Sangat Excited, sehinggakan tak sempat utk merakam pelbagai gambar lagi.Hampir sejam lebih kami mendaki untuk kepuncak. Hajat dihati mahu melihat awan karpet. Tapi apakan daya, awan karpet telah pun hilang . Bermaksud kami terlampat untuk kesana. Mungkin ada rezki akan datang.









cantikan permandangan di atas BUKIT BATU SAWA, JELEBU NEGERI SEMBILAN



2 ulasan:

Kenapa kita perlu ambil POLIFENOL dalam diet seharian ?

Mungkin daripada kita pernah dengar tentang PROTEIN, VITC, VIT E  Polifenol merupakan bio aktif kompaun yang secara semulajadinya dalam tum...