Khamis, 13 April 2023

AKHIRNYA!!! BISNES ONLINE MENJADI TANPA PERLU BERHENTI KERJA SELAMA 6 TAHUN




Alhamdulillah Syukur kepada Allah yang memberikan segala nikmat.

Geeha bukanlah hebat sangat pun. Semua rezki datang daripada Allah. Iaitu pemilik rezeki alam semesta.



PENGALAMAN BISNES

Geeha mula belajar berniaga sejak darjah 2 . Bila mana  waktu itu customer adalah dari kawan-kawan mak dan sedara mara. Emaklah kira guru pertama Geeha yang ajar berniaga. Waktu tu borong kerongsang dan rantai bersalut warna emas di Mydin . Bila beli mesti banyak. Jadi Emak dah siap-siap letak harga dan suruh Geeha jual dengan kawan-kawan 

Dengan diri Geeha yang introvert menjual hanya duduk dibelakang pintu, rasa-rasa laris tak bisnes  ni? 

Ada customer. tapi itu pun hasil dari approch emak. Orang beli pun mungkin sebab kesian agaknya. 

Bisnes Kedua, menjual jambu dan sengkuang potong di depan rumah waktu cuti sekolah. Ramai juga customer waktu tu. Walaupun tidaklah habis tapi luak jugakla buah yang Geeha jual. Sehinggakan ada seorang makcik nak beli buah,  sampai tercabut selipar beliau.Dari segi proses, pembuatan kuah emak yang banyak buat. Geeha hanya potong buah sahaja.

Dipendekan cerita, waktu berlalu sehingga sekarang, banyak bisnes yang Geeha buat antaranya Jual kerepek di UPSI, karipap frozen, mangga jeruk stevia, tudung hijab galeria, photobook, ayam frozen , lokcing, jual topap, Kuih raya , sehinggalah sekarang iaitu Bisnes Shaklee antara bisnes yang kekal dan paling lama yang pernah Geeha buat

Di depan branch Shaklee KL



BILA BERMULA BISNES SHAKLEE?

30 APRIL 2017 iaitu hari pertama Geeha mendaftar dengan Shaklee dan sebagai pengguna sahaja. Waktu tu Emak dan adek Geeha kerap sangat sakit gigi. Selalu sangat makan panadol. Geeha pun tanyalah Upline Geeha waktu tu sebab kerap sangat iklan dia lalu di Facebook kan , So dia suggestkan pada Geeha B complex.

Waktu tu tak silap Geeha beli dengan harga retail, pembelian kedua baru Geeha join sebagai ahli. 

Bila dia tanya nak tak bisnes dengan Shaklee. Ofkoz tanpa fikir panjang Geeha memang suka bab bisnes ni. Geeha terus say yes je. Bermulalah pengalaman Geeha dengan bisnes Shaklee. Pahit manis dengan bisnes Shaklee agak lama dan sangat mencabar. Sehingga sekarang.



Personal Coaching dengan downline

Cod order customer

order customer


Stock sampai di office




PENGALAMAN PAHIT BERBISNES

Tak mudah untuk Geeha berada di tahap sekarang. Awal -awal buat bisnes Shaklee tak ramai yang sokong . Banyak sangat isu berbangkit yang dipersoalkan. keyakinan dengan produk sangat kurang dan bila-bila masa Geeha boleh rapuh dan goyah.

Terima kasih pada Upline Geeha waktu itu, dia adalah seorang yang sangat kuat dan kental. Pelbagai persoalan dia boleh jawab. 

Antara pengalaman pahit adalah bila mana diuji kehilangan orang tersayang. Berbulan lama juga Geeha tak buat apa-apa untuk bisnes Shaklee. 

Alhamdulillah selepas itu, Geeha bangkit semula kayuh balik bisnes Shaklee walaupun susah macam mana Geeha akan terus bangun dan bertahan.

Dalam menjalankan bisnes ni, pengalaman di reject customer tu tak de apa sangat. Sedih tapi tak teruk.  Antara pengalaman yang tak boleh Geeha lupa, bergaduh teruk dengan bisnes partner , jatuh waktu hantar flyer depan rumah orang, customer tak jadi beli sedangkan kita dah keluar modal, berhujan hantar barang customer, redah hujan sewaktu ambil barang customer di branch, naik pengangkutan awam ambil stock 2 jam baru sampai rumah dan banyak lagi episod - espisod duka dan luka yang buatkan Geeha kental teruskan bisnes ni sampai sekarang


Stock customer untuk di pos

Beli stock offline di branch




 SHAKLEE PENIPU?

Sejak tahun 2017 sehingga sekarang 2023 sudah 6 tahun Geeha buat bisnes Shaklee dah Syukur Alhamdulilah profit yang telah Geeha buat setakat ni lebih dari bisnes yang Geeha buat sebelum join Shaklee. 

Jika Shaklee itu menipu, tak akan Geeha dan ramai lagi geng Shaklee buat bisnes ini dan bertahan dengan bisnes ini sahaja sehingga sekarang.




Bestnya bila kita bisnes Shaklee, Slip Gaji dan CP58 kita akan dapat. Mudah untuk kita apply loan rumah dan kereta.





Jumlah ini adalah permulaan, yang mana tahun bertama Geeha bisnes Shaklee




Setiap tahun, Shaklee akan beri penyata CP58 kepada setiap ahli Shaklee.




Dan Geeha tak sangka, Shaklee dah berikan satu jumlah yang besar.



Setakat ini, pembayaran gaji Shaklee tak pernah menghampakan. Mungkin orang lain lebih banyak daripada Geeha. Namun , Geeha bersyukur, setakat ini Shaklee dah bayar jumlah yang sangat banyak. 

Walaupun, sememangnya awal dulu Geeha hanya nak buat asal ada pendapatan tambahan sahaja. Tapi sekarang sudah jadi satu kewajipan untuk Geeha build dan grow dengan bisnes ini.



Jumlah yang Shaklee telah bayar kepada Geeha.




CARA JOIN BISNES SHAKLEE

Bagi yang berminat nak join bisnes Shaklee dengan team Geeha, anda boleh klik link dibawah




GEEHA AMAN | PENGEDAR SHAKELEE BATU CAVES
WASAP | 0135350587 | FB GEEHA AMAN


Nak tahu lebih lagi tentang bisnes online boleh KLIK 

BISNES ONLINE SHAKLEE

#nextlevelBlogging

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#pengedarshakleebatucaves









Tiada ulasan:

Catat Ulasan